SLABIREA DUPA VARSTA DE 40 DE ANI

 Ai trecut de 40 de ani iar aspectul tau fizic si starea ta de sanatate incep sa te ingrijoreze .

Desi ai incercat mai multe metode , grasimea incapatanata din jurul taliei , de pe solduri sau de pe brate nu vrea sa mai dea inapoi .

Te gandesti ca berile cu baietii sau prjiturile pe care le-ai devorat in trecut ….nu prea ti-au facut bine.

Ai intrebat in stanga , in dreapta , ai cautat pe internet si ai gasit o multime de metode dar te gandesti daca sunt cu adevarat eficiente si sanatoase pentru tine .

Peste 80% dintre persoanele aflate in aceasta situatie se gandesc sa ia niste pastile , sa tina o dieta minune care slabeste 10 kg intr-o saptamana (si de care e plin internetul ) ori sa foloseasca fel si fel de aparate sofisticate .

UImirea mea este ca desi sunt constienti ca aceste lucruri nu le fac bine si nu au efect pe termen lung , nu se gandesc totusi la cea mai simpla metoda .

Un plan de antrenament si cateva schimbari in alimentatie .

Antrenandu-ti corpul vei obtine efecte imediate atat de ordin estetic cat si de ordin psihic.

O musculatura dezvoltata nu va consuma doar mai multe calorii dar iti va da si mai multa incredere in viata de zi cu zi .

Fara trucuri magice , fara scurtaturi , doar munca si disciplina .

Asta este secretul .

Slabirea la 40 de ani nu este cu nimic diferita .

Intradevar stresul cotidian ,calitatea somnului , responsabilitatile specifice varstei iti pot afecta realizarile .

Dar asta se poate intampla la orice varsta .

Planul tau de succes

  • Organizeaza-te – Cu o agenda plina de dimineata pana seara e greu sa obtii rezultate . Gaseste timp pentru tine .Daca singurul moment liber e dimineata , seteaza-ti ceasul sa sune cu o ora mai devreme . La inceput va fi neplacut dar o faci pentru tine si merita .
  • Alege un plan si incepe – Nu te lasa prins in capcana internetului . Nu sta sa cauti antrenamentul perfect .Alege unul si incepe . Il vei schimba pe parcurs daca o sa consideri ca nu este eficient.
  • Fa ca timpul sa conteze – Sala de antrenament nu este un spatiu pentru socializare . Nu spun sa fii arogant si sa nu vorbesti cu nimeni . Dar ai mers acolo sa te antrenezi nu sa stai pe facebook 
  • Noteaza-ti performantele – Indiferent de programul ales noteaza intr-o agenda progresul tau . Mentioneaza de fiecare data cate serii , cate repetari , ce greutati ai folosit sau orice altceva consideri important . In felul acesta vei observa daca esti pe drumul cel bun sau e nevoie de schimbari .
  • Fii pregatit sa induri – cei mai multi incep plini de entuziasm si in mai putin de o luna , cand vad cat este de munca arunca prosopul . Gandeste-te ca e un proces de durata . Rezultatele nu vin peste noapte .
  • Asculta-ti corpul – este o diferenta mare intre durerea “buna” si cea “rea” . Daca respiri greu sau simti ca te ard muschii atunci cand ii lucrezi , e de bine . Insa daca durerea devine prea puternica sau este localizata in alta parte decat in muschi , ai face bine sa iei o pauza sau sa faci niste investigatii.

Provocarea sportiva dupa varsta de 40 de ani nu tine doar de timpul petrecut in sala .

Daca la 20 de ani puteai sa te antrenezi chiar daca nu dormeai suficient sau daca mai sareai peste mese .

Acum trebuie sa caorzi mai multa atentie acestor aspecte .

Nu pierde ore intregi pe banda de alergare .

Slabitul este despre programarea organismului sa arda grasimi nu doar despre consumarea de calorii la antrenament .

Nu spun ca traditionalul cardio nu este eficient , insa nu te va face sa arati foarte bine .

Poti sa arzi grasimea si in alte moduri si sa iti transformi si musculatura in acelasi timp .

Dieta se schimba dupa varsta de 40 de ani

  • Fii atent la carbohidrati – Nu poti manca o pizza intreaga in fiecare zi si sa te astepti la six pack . Ai grija la produsele cu zahar adaugat si concentreaza-te pe cereale integrale , orez , cartofi , si multe legume .
  • Grasimile pot fi benefice – Grasimile functioneaza bine in zilele fara antrenament . Atunci cand consumi mai putini carbohidrati . Grasimile sanatoase ca uleiul de masline , avocado sau nucile furnizeaza 9,3 ckal/gram . Deci nu sunt de neglijat pentru cresterea de energie .
  • Proteinele raman baza – Nu te sfii sa consumi proteine de buna calitate . diferenta e ca la 40 de ani e nevoie de mai mult timp pentru digestia lor intrucat enzimele digestive nu mai sunt ca la 20 .
  • Creste frecventa meselor – Mananca mai putin si mai des . in felul asta inlesnesti treaba sistemului digestiv si eviti senzatia de preaplin .
  • Ramai realist – chiar daca observi ceva progrese nu da iama in prajituri . Aduti aminte ca e un proces de durata . Pastreaza mesele cat poti de simple si sanatoase .

Antreneaza-te pentru a-ti pastra muschii

Dupa varsta de 30 de ani muschii incep sa se atrofieze .

De aceea este nevoie de antrenament si alimentatie propice pentru dezvoltarea de noi tesuturi .

  • Cate repetari – Masa musculara arde calorii . Cu cat este mai mare cu atat arzi mai multe . Rezuma-te la 8-10 repetari pentru a o dezvolta si a-ti mari forta .
  • Odihna – Fa pauze cat mai mici intre seturi . Astfel te siguri ca nu pierzi timpul si ca muschii tai sunt lucrati la capacitate maxima .
  • Exercitiile – Alege exercitiile libere cu haltera sau cu gantere . Acele exercitii care folosesc cat mai multi muschi si implica cat mai multe incheieturi pentru executie sunt cele mai bune .
  • Circuitele – Executa cate 4-5 exercitii pentru grupe diferite si departate de muschi . De exemplu : Genuflexiuni  , impins de la piept , indreptari , impins militar , flexii pentru biceps .
  • Progresia – Chiar daca ai 40 de ani cauta sa progresezi tot timpul . Mareste greutatile , alearga mai repede , etc . indiferent daca obiectivul tau este doar sa slabesti .

Un plan de antrenament foarte bun pentru incepatori gasesti aici 

Scrie un coment si spune-mi te rog cum ti se pare acest articol . Sau apasa butonul share sa poate beneficia si alte persoane de el .

2 thoughts on “SLABIREA DUPA VARSTA DE 40 DE ANI”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *