SLABESTE MANCAND CARBOHIDRATI

 Nu este nevoie sa adopti o dieta plictisitoare fara carbohidrati pentru a scapa de excesul de grasime.

Carbohidratii te pot mentine satul in timp ce reduci grasimea corporala.

Studiile stiintifice din ultimii ani au demonstrat ca o dieta in care se consuma carbohidrati poate fi la fel de eficienta ca una in care sunt reduse drastic glucidele.

Realitatea este ca cea mai eficienta dieta este aceea pe care o poti mentine o perioada lunga de timp.

Ceea ce este foarte greu daca elimini carbohidratii.

Iata cateva motive pentru care merita sa iei in seama carbohidratii daca vrei sa slabesti.

Carbohidratii iti tin hormonii in frau

Grasimile sunt des laudate pentru ca mentin hormonii la un nivel sanatos.

Dar si carbohidratii fac acelasi lucru.

Spre exemplu carbohidratii cresc nivelul leptinei ( care este responsabila cu reducerea apetitului ) mult mai rapid decat grasimile.

Si beneficiile hormonale nu se opresc aici.

Carbohidratii suprima cortizolul, un hormon care in cantitati mari poate cauza: pierderi de masa musculara, cresterea depozitului de grasime in jurul taliei, retentie de apa, reducerea ratei metabolice, scaderea productiei de testosteron sau estrogen, etc.

Carbohidratii previn degradarea musculara

Mancand carbohidrati la masa dinaintea antrenamentului previi degradarea musculara, oferindu-i organismului o sursa mult mai buna de energie decat proteinele din muschi.

Atunci cand nivelul carbohidratilor este scazut, organismul apeleaza la grasimi si a aminoacizii din muschi pentru a intretine activitatile la care este supus.

Antrenamentul cu nivelul de glicogen scazut, ca in cazul dietei fara carbohidrati, accelereaza degradarea proteinelor si incetineste sinteza lor in muschi.

Aceste lucruri nefiind deloc favorabile pentru mentinerea sau dezvoltarea masei musculare.

Alimentele bogate in carbohidrati contin fibre

Fibrele sunt nutrientul cheie pentru scaderea in greutate.

Acestea sunt de 2 feluri: solubile si insolubile.

Alimentele care contin fibre solubile au efecte pozitive in scaderea greutatii deoarece induc senzatia de satietate.

Cele cu fibre insolubile au si ele rolul lor in procesul de slabire.

Acestea fac alimentele mai voluminoase si deci te ajuta sa te saturi fara a avea parte de foarte multe calorii.

De asemenea ele ajuta procesul de digestie si prvin constipatia.

Alimentele care contin carbohidrati sunt bogate in micronutrienti

Lasand la o parte beneficiile aduse de carbohidrati si fibre, trebuie sa luam in considerare si alte lucruri bune pentru sanatate , cum ar fi aportul de carbohidrati.

Iti voi prezenta in continuare unele dintre  cele mai bune surse de carbohidrati in jurul carora iti poti construi dietele pentru slabit fara sa iti afectezi sanatatea .

  • Legume cum ar fi: conopida, vanata, ceapa, salata, varza, fasolea verde, brocoli, sparanghel, varza de Bruxelles, cartofii dulci.
  • Cereale integrale cum ar fi: ovaz, orez, quinoa sau bulgur.
  • Fasole, linte, mazare
  • Fructe, in special: fructe de padure, pere, piersici, portocale, mere, grapefruit, mango.
Bucura-te de carbohidrati nu-i manca pur si simplu

Ma simt nevoit sa demontez o teorie conform careia pentru a slabi nu trebuie sa te abati de loc de la programul alimentar.

Sunt de parere ca daca il mentii in proportie de 80-90% este suficient si procesul de slabire nu va avea de suferit.

Astfel iti raman 10-20% sa-ti faci de cap 🙂

Profita de asta cum vrei tu . Indiferent ca asta inseamna inghetata, bere, sau cola.

Trebuie sa “hranesti” si creierul, altfel te va sabota si nu iti vei mai atinge obiectivele.

Nu fii egoist, imparte si cu altii acest material. Sau lasa un coment daca ai ceva nelamuriri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *