PROTEINA DIN ZER

 Cred ca nu exista persoana care merge la sala si care la un momentdat sa nu-si fi pus intrebarea: ce sa fac sa progresez mai repede?

Si bineinteles sa nu fi primit raspunsul: baga si tu niste proteine.

Si aici incepe dilema…

Ce sunt alea proteine,care e cea mai buna proteina,cat si cand trebuie sa iau?

Daca iti suna cunoscut continua sa citesti pana la capat.

Astazi o sa dezbatem subiectul “proteina din zer”.

Proteina din zer sau whey cum i se mai spune este cea mai folosita de catre sportivi si in continuare vei afla tot ce trebuie sa stii despre ea.

Asadar…

Ce este proteina din zer

Aceasta proteina provine din lapte acesta fiind compus din cazeina (aproximativ 80%) si zer(20%)

Zerul este rezultat din procesul de fabricare a branzeturilor.

Adica atunci cand se amesteca laptele cu cheagul rezulta o masa solida(branza) si un lichid (zerul).

Ei bine in acest lichid se gaseste faimoasa proteina.

Mai departe zerul este supus unor procese tehnologice pana cand se ajunge la pudra proteica pe care o stim cu totii.

La fel ca si proteina din carne,oua sau vegetala proteina din zer este formata din aminoacizi.

Ceea ce face aceasta proteina mai speciala decat celelalte este concentratia mai mare in aminoacizi esentiali (BCAA) in special in leucina.

Cu ce ne ajuta proteina din zer

Proteina din zer este o proteina completa (continand toti cei 9 aminoacizi esentiali sintezei proteice)

Acesti aminoacizi nu pot fi sintetizati de catre organism si trebuiesc obtinuti exclusiv prin ceea ce mancam.

In mod particular aceasta proteina este recunoscuta pentru faptul ca aduce un aport ridicat de leucina,isoleucina si valina (BCAA),aminoacizi care favorizeaza mentinerea si dezvoltarea masei musculare.

Care este diferenta intre proteina din zer concentrata,izolata sau hidrolizata

Aceste denumiri au fost date in functie de gradul de procesare si filtrare al proteinei.

  • Proteina concentrata-este compusa din aproximativ 80% proteina iar restul de 20% grasimi si carbohidrati. Este mai scazuta in concentratia de carbo si grasimi decat alte suplimente dar mai ridicata decat cele doua rivale ale ei.
  • Proteina izolata-in acest caz tota grasimea si lactoza au fost eliminate ajungandu-se la un procentaj de 90-95% proteina.
  • Proteina hidrolizata-aceasta este o proteina usor digerabila ceea ce inseamna ca ajunge la celula musculara mult mai rapid,insa datorita acestui proces de predigerabilitate cantitatea de proteina efectiva poate varia.

Probabil acum te intrebi care este cea mai buna varianta pentru tine…

Depinde,spre exemplu daca ai un buget restrans sau cauti o proteina cu un gust placut atunci proteina concentrata este pentru tine.

Daca esti la dieta,vrei sa slabesti sau ai nevoie neaparat de o proteina mai pura cea mai utilizata este proteina izolata.

Beneficiile suplimentarii cu proteina din zer

Proteina din zer maximizeaza efectele benefice ale antrenamentului de rezistenta.

Un studiu publicat in 2006 a demonstrat faptul ca cei care au suplimentat cu proteina din zer pe perioada efectuarii antrenamentelor(10 saptamani) au avut o crestere musculara cu 5 procente mai mare decat cei care nu au facut-o.

In comparatie cu alte tipuri de proteina (cazeina,soia,etc.)cresterile in forta si masa musculara in cazul proteinei din zer au fost net superioare.

Proteina din zer ajuta la slabire

Consumul proteinei de calitate imbunatateste metabolismul,ceea ce duce la scaderea in greutate.

Suplimentarea cu proteina din zer combinata cu o dieta hipocalorica te ajuta sa scapi mai usor de grasimea corporala.

Proteina din zer reduce foamea

Un alt studiu publicat in 2009 a aratat ca proteina din zer a avut cel mai bun rezultat in reducerea senzatiei de foame in comparatie cu cazeina si proteina din soia.

Mai mult decat atat la trei ore dupa ce au folosit suplimentul persoanele care au folosit proteina din zer au ingerat o cantitate mai mica de alimente decat restul.

Cat si cand se consuma

Se consuma atat inainte cat si dupa antrenament fara sa fie nevoie sa fugi pana la vestiar ca sa prinzi fereastra anabolica.

Se poate consuma ca gustare in ziele de pauza pur si simplu intr-un shake, smoothie sau in alt mod in functie de preferinte.

Dozajul este de obicei trecut pe ambalaj si este undeva in jurul a 25-30g.

Desi nu exista studii serioase care sa demonstreze faptul ca un consum mare de proteine afecteaza sanatatea nu cadea in capcana: “iau mai mult ca sa ma fac mai mare” pentru ca s-ar putea sa nu te ajute decat sa termini mai repede cutia si sa te balonezi…

Concluzie

Indiferent ca scopul tau este sa-ti cresti masa musculara sau sa slabesti proteina din zer ajuta.

Nu poate inlocui un regim alimentar variat si un program de antrenament insa poate fi de ajutor in drumul tau spre remodelare corporala.

 

 

In speranta ca ti sa parut un articol util te rog sa distribui si celor din lita ta da prieteni si te invit sa te abonezi gratuit la newsletter sau la pagina de facebook.

3 thoughts on “PROTEINA DIN ZER”

  1. Chiar e un articol util pentru cei care, ca si mine, suntem incepatori in ceea ce priveste suplimentele proteice. Eu nu iau regulat, pentru ca nu fac nu stiu ce antrenamente la sala, dar am acasa ce mi-a recomandat de la magazinul de suplimente. Acum eram curioasa sa vad de care este si vad pe cutie ca e proteina concentrata. Din cate imi dau seama din articol e ok, avand in vedere ca vreau doar sa ma mentin. Probabil de asta mi-a si recomandat-o. Imi mai fac cate un shake uneori, asa ca si gustare sanatoasa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *