PACALEALA TONIFIERII

 Cei mai multi oameni cand vine vorba de tonifiere stiu un singur lucru “repetari multe cu greutati mici”.

Si asta nu e tocmai adevarat…

Ei isi imagineaza ca pentru a obtine un corp fara grasime si cu grupele musculare bine conturate nu ai nevoie de altceva decat de aceasta reteta.

Asadar nu iau in calcul antrenamentele de tip cardio sau schimbarea dietei in drumul lor spre seusita.

Mai intai sa ne lamurim…

Ce inseamna sa ai un corp tonifiat

Inseamna sa ai o musculatura dezvoltata si un strat de grasime atat de scazut incat sa ti se vada si diferentieze bicepsul,tricepsul si celelalte grupe musculare.

Cu alte cuvinte muschii nu se tonifica…

Ei nu devin mai moi sau mai tari ci pur si simplu cresc sau scad in marime.

Diferenta dintre un corp tonifiat si unul pufos o face stratul de grasime.

Antrenamentul de forta si tonifierea

Nu exista o alta cale pentru a obtine acest lucru.

Antrenamentul cu greutati este cel mai potrivit daca vrei sa cresti masa musculara si sa capeti vizibilitatea formelor musculare.

Antrenamentul de rezistenta cu repetari multe si greutati usoare,precum si clasele de aerobic sau alergatul pe banda nu te vor ajuta sa obtii un corp tonifiat.

Pentru a se dezvolta muschii trebuie stresati la fiecare antrenament si antrenamentul de forta este cel mai potrivit in acest caz.

Seriile  de cate 8-12 repetari functioneaza de obicei pentru toata lumea.

Adapteaza greutatile in asa fel incat sa poti face minim 8 repetari dar nu mai mult de 12.

La finalul antrenamentului sau intr-o alta zi poti introduce si exercitii de tip cardio pt a accelera arderea grasimilor,insa fara exercitii de forta nu vor da rezultate prea bune.

Beneficiile antrenamentului cu greutati

Atunci cand incepi sa dezvolti masa musculara iti creste si rata metabolica.

Deci corpul tau incepe sa consume mai multe calorii decat de obicei si implicit arde mai multe grasimi.

Iar asta este esential atunci cand vrei sa dai jos grasimea si sa obtii un corp tonifiat.

In alta ordine de idei daca folosesti exercitii complexe cum ar fi indreptarile sau genuflexiunile si faci pauze scurte intre ele,ai parte de acelasi consum caloric ca in cazul cardioului clasic.

Diferenta este ca arderea caloriilor continua si dupa ce ai incheiat antrenamentul in acest caz.

Circuitele si tonifierea

Daca esti genul care se plictiseste in sala si nu are rabdare sa faca un antrenament pe grupe musculare poti folosi antrenamentul de tip circuit.

Ce inseamna asta:

Iti alegi 4-5 exercitii complexe care sa puna in miscare cat mai multe grupe musculare si le executi unul dupa altul fara pauza intre ele.

Poti alege de exemplu: tractiuni,genuflexiuni,impins de la piept cu haltera,indreptari si impins militar.

Executi cate 10 repetari la fiecare aparat si apoi te odihnesti.

Acest tip de antrenament este forte solicitant insa are foarte multe beneficii si merita incercat.

In acest mod nu obtii doar un corp tonifiat ci capeti si o conditie fizica foarte buna.

Adapteaza antrenamentul

Fa antrenamentul sa ti se potriveasca.

Nu suntem toti la fel .

Unii prefera antrenamentul pe grupe, altii circuitele,altii cardioul.

incearca sa le combini pe toate in asa fel incat sa faci antrenamentul placut si eficient.

Poti imparti pe zile cardio si forta sau le poti combina la acelasi antrenament .

important este sa folosesti exeritii cat mai complexe la antrenament si sa faci modificarile corecte in dieta ta de baza.

Facand aceste mici modificari iti garantez ca vei atinge rezultatele dorite si corpul acela tonifiat la care speri.

 

Daca gasesti folositor acest articol apasa butonul share pentru a putea fi citit de cat mai multe persoane,pentru completari si reclamatii astept un comentariu din partea ta 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *