GHID NUTRITIONAL PENTRU SLABANOGI

 Esti un slabanog care se straduieste sa puna ceva masa musculara pe el?

Te simti frustrat si te gandesti ca nu o sa ajungi niciodata sa arati bine din cauza genei tale de slabanog?

Uite care e treaba…

Nu te mai gandi.

Daca nu te ajuta genele, treci peste. Fa o provocare din asta.

Citeste articolul, urmeaza instructiunile din el si da peste cap toate pronosticurile.

Cum ar trebui sa manance slabanogii?

Tot ce ai auzit despre alimentatia pentru crestere in masa musculara este ca trebuie sa mananci orice, oricum si cat mai mult.

Cu cat ingerezi mai multe calorii cu atat castigi mai multe kilograme.

Ceea ce este adevarat numai ca… nu sunt kilogramele care trebuie.

Asta presupunand ca nu vrei sa cazi in extrema cealalta si sa ajungi grasomega 🙂

O abordare defectuoasa a situatiei

  • Daca vei incerca sa mananci multe calorii fara a avea un plan, te vei focusa pe mancarurile care iti plac cel mai mult. Astfel vei cadea in capcana poftelor si vei face alegeri nesanatoase ( cum ar fi fast food-ul ). Rezultatul mancatului haotic si nesanatos nu va fi cel pe care il astepti.
  • Proteinele nu devin o prioritate. neluand in seama acest aspect iti vei orienta alimentatia spre carbohidrati . Rezultatul: proteine putine mancate este egal cu putina masa musculara castigata.
  • Cantitatile mari de glucide te trag in jos. Nu este avantajos deloc pentru masa musculara ca nivelul zaharului din sange sa scada sau sa creasca brusc. In plus de asta excesul de zahar va fi depozitat ca si grasime inutila.

Abordarea corecta

Exista si o modalitate mai buna de a castiga ceva masa musculara de calitate.

Cea mai buna metoda este sa consumi proteine de calitate, carbohidrati cu absorbtie lenta si grasimi sanatoase.

Consumul portiilor corecte de macronutrienti va fi intotdeauna cea mai buna solutie.

Astfel vei arata mai bine, vei avea mai multa energie si vei construi mai multi muschi.

Principiile dietei pentru slabanogi

  • Mananca mai des. Exact, daca vrei sa castigi masa musculara trebuie sa mananci mai des. Obisnuieste-te sa ai 3 mese principale pe zi si 2 gustari. Gaseste solutii si nu mai da vina pe serviciu, scoala, etc. Iti poti lua la pachet sau poti comanda ceva chiar la birou.
  • Mananca aproximativ 2 grame de proteina de calitate pe kg corp/zi. Da ai nevoie de proteine pentru a construi masa musculara. Consuma cu incredere carne de vita, curcan, pui, peste, oua, lapte, branza cottage, iaurt grecesc sau dece nu un supliment proteic.
  • Consuma aproximativ 4 grame de carbohidrati de calitate pe kg corp/zi. Ai nevoie de ei pentru energie si pentru a te reface dupa sesiunile de antrenament. Orienteaza-te spre fructe, legume si cereale integrale.
  • Consuma grasimi sanatoase. Grasimile gasite in alimente precum: avocado, ulei de masline, nuci, seminte, te ajuta in mai multe feluri. Confera energie, regleaza nivelul hormonal, si induc starea de satietate.
  • Triseaza. Alege-ti o zi la sfarsitul saptamanii sau oricand vrei tu si rezerva-ti dreptul de a manca prostii. Du-te la KFC, bea bere, cola sau fa ce crezi tu ca te relaxeaza mental dupa o saptamana de antrenament si mancat corect.

Exemplu de dieta pentru o zi

Mic dejun

  • omleta din 3 oua
  • 2 felii de paine integrala cu miere
  • iaurt grecesc
  • mix de seminte si nuci ( aprox 20 g )

Gustare 1

  • banana

Pranz

  • supa crema de legume ( 300 g )
  • crutoane ( 20 g )
  • piept de curcan la gratar ( 200 g )
  • legume la abur ( 200 g )
  • salata verde

Gustare 2

  • shake proteic

Cina

  • orez cu porumb si legume asortate ( 300 g )

Daca ti se pare util acest articol, te rog apasa butonul share. Daca ai intrebari sau nelamuriri lasa un coment, si voi fi bucuros sa-ti raspund.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.