DEFICIENTA VITAMINEI D AFECTEAZA PERORMANTA SPORTIVA ?

the-pill-1772275_1280 In ultima vreme a devenit aproape virala aceasta discutie si multa lume afirma ca deficienta vitaminei D afecteaza performanta sportiva .

De curand am citit un articol scris de un antrenor american in care se spunea ca inainte sa te apuci de fitness , mai intai trebuie sa-ti verifici cantitatea de vitamina D din organism .

Daca aceasta este sub 400 U.I. atunci nu are rost sa incepi pentru ca asta va duce sigur la accidentari .

Este oare aceasta afirmatie adevarata ?

Pentru inceput hai sa vedem ce este vitamina D si unde se gaseste .

Vitamina D este de fapt un grup de substante care deriva din steroli . Dupa structura lor se cunosc mai multe vitamine D numerotate de la 1 la 7 .

Cele mai cunoscute sunt D2 ( ergocalciferol ) si D3 ( colecalciferol ) impreuna fiind numite calciferol.

De unde obtinem aceasta vitamina ?

Cercetatorul Colin Campbell in cartea sa Studiul China  afirma ca se produc suficiente cantitati de vitamina D3 dupa numai 10-15 minute de expunere la soare , de cel putin doua ori pe saptamana a fetei , bratelor sau a spatelui .

Insa iarna nu ne putem baza numai pe asta si trebuie sa apelam la sursele alimentare .

Asa ca avem nevoie sa consumam :  ulei de peste , peste , oua intregi sau ficat de animale .

Ce legatura are cu sportul ?

Studiile care arata ca deficienta de vitamina D  este periculoasa sunt relativ noi .

Dar marii sportivi s-au prins mult mai devreme si au inceput sa suplimenteze inca de prin anii 1950 .

Un experiment al tarilor nordice a constat in punerea sportivilor sub lampi cu lumina asemanatoare razelor solare , asta pentru ca erau convinsi de legatura dintre vitamina D si performanta sportiva .

Ca rezultat alergatorii cursei de 100 m au inregistrat o imbunatatire a performantelor cu 7,4 % .

De ce a functionat ?

Pentru ca vitamina D contribuie la functionarea optima a oaselor si a muschilor .

Fara o cantitate suficienta de vitamina D , organismul nu functioneaza in parametrii normali si atletii nu pot atinge performanta pentru care s-au antrenat .

Recent in anul 2010 conducerea Chicago Blachowks (echipa din liga americana de hochei ) a anuntat ca a inceput sa diacnosticheze si sa trateze deficienta de vitamina D la toti jucatorii din lot .

De asemenea in 2015 Pitsburgh Steelers a publicat un studiu in American Journal of Sports Medicine  , in care afirmau ca exista o legatura intre accidentarile jucatorilor , slaba performanta si deficienta de vitamina D.

Asadar tot mai multi antrenori incep sa puna in aplicare aceste studii si sa-si testeze sportivii in legatura cu nivelul de vitamina D .

Nu o spun eu , o spun o multime de alti specialisti .

Vitamina D joaca un rol important in sute de procese biologice , inclusiv asimilarea de calciu pentru intarirea sistemului osos si in intarirea sistemului imunitar .

Cu alte cuvinte o cantitate adecvata de vitamina D ajuta sportivii sa ramana puternici si sanatosi pentru a putea face performanta .

Deci ai nevoie de vitamina D pentru a-ti creste forta , rezistenta si a imbunatati procesele de refacere .

In concluzie , daca simti ca bati pasul pe loc desi planul tau de antrenament e bine pus la punct .

Sau daca te accidentezi des , poate nu ar fi rau sa-ti verifici nivelul vitaminei D din organism.

In acest fel corectand deficienta de vitamina D poti progresa mult mai repede si poti evita o gramada de alte neplaceri .

lasa un coment si spune-mi cum ti s-a parut acest articol sau apasa butonul share ca sa poata beneficia cat mai multe persoane de el .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.