TU STII DE CE SUNT IMPORTANTI AMINOACIZII ?

15794898596_46cd3c1dc0_zCresterea muschilor este un proces recurent de distrugere si reparare a tesuturilor .

Aminoacizii esentiali sunt vitali in refacerea si dezvoltarea musculaturii ,deci trebuie neaparat sa-i incluzi in dieta ta .

Organismul tau are posibilitatea sa sintetizeze 12 aminoacizi , cunoscuti ca si aminoacizi neesentiali .

Ceilalti 9 aminoacizi esentiali putand fi obtinuti numai prin ceea ce mananci. 

Unii dintre acesti aminoacizi sunt pierduti zilnic in urma unor activitati , (cum ar fi antrenamentul la sala) si trebuie inlocuiti din surse exterioare .

Cea mai buna cale de a reface aceasta balanta , este prin mentinerea unui aport adecvat de proteine complete.

Proteinele complete sunt acelea care contin toti aminoacizii esentiali .

Sau cu alte cuvinte ”  sursele de proteine complete la un moment dat in viata lor au avut o fata , o mama , au putut sa innoate ori sa zboare ” adica provin din sursa animala 🙂

In afara de faptul ca proteinele furnizeza muschilor tai  materialul necesar cresterii si refacerii prin aminoacizii esentiali , ele iti dau si starea de satietate .

Una din cele mai bune surse de proteina este oul de gaina .

Oul are o valoare biologica foarte mare de aproximativ 93,7 din 100. Aceasta reprezinta cantitatea de azot retinut de organismul uman .

De asemenea este una din cele mai usor digerabile proteine .

Insa toate sursele de proteine complete reprezinta caramizi pentru constructia muschilor tai.

Surse complete de proteina :

Ton , Somon , Oua , Piept de pui , Piept de curcan , Vita , Carnea slaba de porc .

Mentine o dieta bogata in astfel de alimente pentru a imbunatati refacerea si cresterea masei musculare in urma unor antrenamente intense .

Sursele de proteina incompleta cum ar fi : cerealele , semintele , nucile , fasolea , porubul etc , pot fi combinate intre ele pentru a obtine toti cei 9 aminoacizi esentiali .

Spre exemplu o masa care contine orez si fasole poate constitui o alternativa la carne  deoarece contin diferiti aminoacizi completandu-se una pe cealalta .

Concluzie : daca vrei sa cresti in masa musculara , gandeste-te la carne …stiu ca exista si sportivi vegetarieni insa parerea mea este ca e mult mai greu si nu cred ca este nici foarte sanatos.

Daca gasesti interesant acest articol , apasa butonul share sa poata fi citit si de alte persoane . Daca ai o intrebare sau ai ceva de adaugat te rog sa folosesti rubrica pentru comentarii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *