DE CE NU TI SE VAD PATRATELELE

 Inca din cele mai vechi timpuri un abdomen definit a fost simbolul sanatatii si al fortei fizice.

Si nici in ziua de azi nu s-au schimbat prea multe. Acelasi abdomen predomina in toate revistele,siteurile de specialitate si pe Tv.

Dar pe cat de misto este sa detii acele “six-packs”pe atat de dificil este sa le obtii.

Daca faci abdomene dupa fiecare antrenament de ceva timp si inca nu vezi rezultatele asteptate,probabil comiti una dintre urmatoarele greseli.

Iata 6 motive pentru care abdomenul nu vrea sa se arate si solutiile la acestea:

1.Ai prea multa grasime care iti acopera abdomenul

Un abdomen puternic nu este cel mai important lucru pentru a-ti vedea patratelele,insa un strat subtire de grasime este esential.

Asa ca daca ai prea multa grasime subcutanata in jurul abdomenului,poti face cate crunch-uri vrei tu si tot nu o sa apara patratelele.

Cel mai eficient mod prin care poti face patratelele sa iasa la iveala este sa-ti pui la punct modul de alimentatie.Ai nevoie de un plan inteligent de alimentatie care sa-ti micsoreze stratul de grasime. Altfel te chinui degeaba in fiecare zi la sala.

Asa ca lasa saorma si McDonaldul si treci la ceva mai sanatos.

2.Nu diversifici exercitiile pentru abdomen

Cand vine vorba despre abdomen maojoritatea se gandesc strict la cele 6 celebre patratele. Insa muschii abdominali sunt mult mai complecsi de atat.

Nu exista decat cei cu patratele ci si alti muschi abdominali (drept abdominal,piramidal,oblic extern,oblic intern,transvers abdominal,diafragm etc.)care te ajuta sa faci diverse miscari ale trunchiului.

Asa ca trebuie ca antrenamentul tau sa-i includa pe toti nu doar pe cei foarte vizibili.

Astfel trebuie sa executi o gama mai variata de exercitii pentru abdomen si nu sa te rezumi la clasicele crunch-uri.

3.Nu te antrenezi destul de tare

Exista persoane care executa 200-300 de repetari pe serie si spun ca asta e cea mai buna metoda pentru abdomen perfect.Daca practici un sport de anduranta,da sunt de acord insa pentru cineva care vrea doar sa fie sanatos si sa arate bine lucrurile stau putin altfel.

Parerea mea este ca abdomenul trebuie tratat la fel ca oricare alta grupa de muschi.

Sa luam ca exemplu bicepsul. Faci cumva 200 de repetari pe serie? Nu cred..

Incerci sa cresti greutatea incat sa fie eficiente un numar de 8-12 repetari sau in cazuri extreme pana la 20.

In concluzie cam asa ar trebui sa stea lucrurile si cu exercitiile pentru abdomen.

4.Incerci sa slabesti doar la burta

Am mai spus-o si o sa repet de cate ori este nevoie.

Nu poti controla sau decide ca grasimea sa se arda doar dintr-o parte sau alata a corpului.

Degeaba te infasori cu folie de plastic in jurul taliei si degeaba faci cardio cu 6 fasuri pe tine.

Vei transpira abundent dar asta nu inseamna ca vei slabi.

Singura metoda corecta si eficienta este o combinatie intre nutritie si antrenament. Arderea grasimii facandu-se treptat si de pe tot corpul avandu-se in vedere mentinerea masei musculare.

Cheia in tot acest proces este ambitia si perseverenta pentru ca poate dura de la cateva luni la ani de zile in functie de fiecare.

5.Antrenezi abdomenul prea des

Sportivii profesionisti lucreaza zilnic abdomenul la sfarsitul antrenamentului. Dar ei au in spate ani intregi de pregatire..

Si ce functioneaza la Atletii de performanta s-ar putea sa nu se potriveasca si la tine tinand cont de faptul ca pentru tine sportul este un hobby nu o profesie.

In plus de asta abdomenul lucreaza si la alte exercitii decat cel specifice,asa ca il antrenezi chiar daca nu iti dai seama si atunci cand faci genuflexiuni sau indreptari de exemplu.SI i-ar prinde bine si cate o zi de pauza.

Pentru rezultate optime un amator este suficient sa execute de 2-3 ori pe saptamana exercitii specifice pentru abdomen.

6.Iti modifici dieta prea des

Cei mai multi oameni cu probleme de greutate apeleaza la diete restrictive pana cand scapa de cateva kg si apoi revin la vechiul stil de viata (cu saorma si Mc)

Aceasta abordare este intotdeauna falimentara pentru ca de fiecare data devine si mai greu de realizat.

Pentru a avea abdomen nu e nevoie practic de nici o dieta.

Este in schimb nevoie de o schimbare a stilului de viata si a felului de a manca

Acest lucru presupune renuntarea la multe asa zise “placeri”cum ar fi dulciurile concentrate care in realitate nu ne acopera doar abdomenul dar ne si imbolnavesc.

Mai e nevoie ca acest lucru impreuna cu miscarea sa fie mentinute mai mult de cateva saptamani (asa cum fac majoritatea care spun ca nu e de ei)

Apasa butonul share daca si tu ai cunostinte care fac aceste greseli sau lasa un comment daca e ceva cu care nu esti de acord 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *