CUM ITI IMBUNATATESTI METABOLISMUL

 Sunt convins ca si tu cunosti cel putin o persoana care poate sa manance oricat si orice ramanand in acelasi timp cu silueta intacta.

Acesti norocosi nu au nevoie sa numere caloriile sau sa se abtina de la anumite alimente.

Noi ceilalti, oamenii normali 🙂 suntem fortati sa petrecem o parte din timpul nostru in sala si sa controlam oarecum tot ceea ce introducem in organism.

Felul in care te antrenezi si felul in care mananci iti pot incetini metabolismul.

Insa exista si vesti bune.

Iti poti imbunatati rata metabolica.

Poate ca nu vei ajunge ca cei din exemplul de mai sus dar cu siguranta nu va mai trebui sa fii atent la fiecare calorie ingerata.

Ce este metabolismul bazal?

Metabolismul bazal se refera la numarul de calorii pe care organismul le consuma in stare de repaos.

Adica atunci cand stai degeaba sau dormi.

Aceste calorii sunt esentiale supravietuirii.

Si sunt folosite pentru a intretine functiile vitale ale organismului (respiratia, circulatia sanguina, etc.)

Metabolismul poate arde pana la 70% din caloriile pe care le consumi intr-o zi.

Asa ca daca ai un metabolism mai accelerat consumi mai multe calorii.

Asta insemnand ca poti manca mai mult decat o persoana cu aceeasi greutate si varsta ca a ta fara sa-ti afectezi silueta.

Ce poti si ce nu poti controla

  • Metabolismul bazal este influentat de anumiti factori pe care nu ii poti controla cum ar fi: varsta, statura, sexul si geneticul.

Pe masura ce inaintezi in varsta organismul are nevoie de mai putine calorii pentru a-si mentine greutatea.

Astfel daca nu iti ajustezi activitatea fizica si obiceiurile alimentare, acumularea de grasime este inevitabila.

  • Masa musculara este de asemenea un factor extrem de important.

Si tu o poti influenta prin exercitii fizice si implementarea unor obiceiuri alimentare.

Daca ar fi sa masori rata metabolica la doua persoane de aceeasi statura si aceeasi greutate dar cu o compozitie corporala total diferita, vei descoperi valori diferite.

Asa ca mancand si antrenandu-te pentru dezvoltarea masei musculare iti vei accelera automat si metabolismul.

4 strategii de accelerare a metabolismului

1.Fa exercitii cu greutati

 Antrenamentul de forta duce la degradare musculara, ceea ce este necesar daca vrei ca muschii sa se dezvolte.

Un studiu publicat in Medicine and Science in Sport and Exercise au aratat ca subiectii care sau antrenat timp de 6 luni in acest fel si-au crescut rata metabolica cu 7%.

Pentru a beneficia din plin de acest tip de antrenament asigurate ca incluzi toate grupele principale de muschi, folosind exercitii cat mai complexe si executand 8-12 repetari pe set.

2.Fa exercitii de mare intensitate

Felul in care te antrenezi are de asemenea un impact major asupra metabolismului.

In locul antrenamentelor clasice alege HIIT si in locul joggingului alege sprinturile.

In felul acesta organismul continua sa arda calorii chiar si la 24 de ore de la terminarea antrenamentului.

3.Mananca mai multe proteine

Consumand mai multe proteine ajuti muschii sa se refaca si sa creasca mai repede.

Pentru a maximiza acest efect nu este de ajuns sa mananci mult.

Trebuie sa optezi pentru proteine de calitate si sa le imparti in mai multe mese de-a lungul zilei.

4-Nu mai tine diete tot timpul

Poate cel mai important dintre cele 4 puncte.

Dietele pe termen lung afecteaza in mod negativ metabolismul pentru ca iti determina organismul sa stocheze grasime ca si rezerva de energie.

Pe de alta parte cu cat practici mai putin mesele cu deficit caloric cu atat incurajezi dezvoltarea musculara si implicit imbunatatesti metabolismul.

Apasa butonul share daca ti s-a parut un articol interesant, daca nu astept obiectiile intr-un comment 🙂

 

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “CUM ITI IMBUNATATESTI METABOLISMUL”

  1. Iti voi lasa un comentariu chiar daca nu am nimic de obiectat 🙂 insa sunt curioasa cum ramane cu grasimile sanatoase? le putem consuma dupa antrenament?

    1. Da le poti consuma oricand vrei insa daca faci antrenament as recomanda mai degraba o portie de carbohidrati imediat dupa si as lasa grasimile pentru ziua de repaos.

      1. Si la cateva ore dupa antrenament daca se consuma ce parere ai? Vorbim de un peste gras cum e somonul de exemplu sau de uleiul de cocos. Nu fac eu antrenamente intense insa in perioadele cand ma tin si merg de luni pana vineri parca nu as lasa alimente de genu doar pe weekend. Iti multumesc pentru sfaturi!

        1. Nu este gresit si nu este o regula stricta in treaba asta.Am facut acea recomandare pt ca asa procedez eu si ma simt bine in conditiile in care am un ritm constant de antrenament si pauza. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *