CE TREBUIE SA STII INAINTE SA DEVII VEGETARIAN

 In ultima vreme tot mai multe persoane inclina spre vegetarism.

Oare este la moda acest lucru?

Sau poate ca aceste persoane au citit una din miile de publicatii care spun ca asta este calea spre o snatate perfecta…

Dupa parerea mea multe dintre aceste persoane prinse in mirajul dietelor fara carne sunt usor dezinformate.

A fi vegetarian inseamna mai mult decat simplul fapt ca renunti la carne.

Fara acea bucata de “cadavru” din farfurie, asa cum o numesc toti cei care au ales sa fie vegetarieni, este nevoie de mai multe cunostinte pentru a reusi sa obtii toti nutrientii de care ai nevoie.

Chiar daca sfatul meu este sa urmezi un curs de nutritie inainte de a renunta la carne, am alcatuit totusi 5 pasi pe care sa-i urmezi atunci cand te hotarasti sa devii vegetarian.

1-Stabileste-ti motivul

Inainte de toate stabileste de ce te-ai hotarat sa devii vegetarian.

Acesata hotarare implica mai multe lucruri decat o dieta conventionala.

In afara de faptul ca renunti la carne aceasta dieta te poate costa mai multi bani si timp pentru pregatirea meselor decat esti tu obisnuit.

Asa ca stabileste un motiv bun care sa te tina motivat pentru ca trecerea la vegetarism este destul de dificila, mai ales la inceput.

Asta inseamna ca o buna bucata de vreme pana cand organismul tau se adapteaza nu te vei simti deloc in apele tale.

2-Stabileste ce tip de vegetarian vei fi

Cum am spus si mai inainte a fi vegetarian inseamna mai mult decat a scoate o bucata de carne din farfurie.

Exista mai multe tipuri de vegetarieni care consuma diferite alimente chiar daca au renuntat la carne.

  • Lacto-vegetarian- consuma produse lactate dar nu consuma oua
  • Ovo-vegetarian- consuma oua dar nu consuma lactate
  • Lacto-ovo- consuma atat oua cat si lactate pe langa verdeturi
  • Pescatarian- consuma lactate, oua si peste
  • Vegan- nu consuma nici un fel de preoduse de origine animala asta incluzand lactatele, ouale, mierea etc.

Asadar este foarte important sa te hotarasti ce tip de dieta vrei sa urmezi pentru a putea sa inveti cum sa combini alimentele pentru a beneficia de valoarea lor nutritionala.

3- Invata sa combini proteinele

Pentru a-ti mentine starea de sanatate ai nevoie de toti cei noua aminoacizi esentiali.

Acestia sunt acei aminoacizi pe care organismul nu ii poate sintetiza si pot fi obtinuti doar din surse externe.

Proteina care contine toti cei noua aminoacizi este considerata completa.

Iar una careia ii lipseste unul sau mai multi aminoacizi este incompleta.

Daca in alimentatia ta nu se regasesc toti cei noua aminoacizi organismul tau nu poate profita la maxim de proteina consumata si are de suferit.

Avand in vedere ca toate plantele sunt surse incomplete de proteina este foarte important sa inveti sa le combini pentru a obtine toti cei noua aminoacizi.

4-Suplimenteaza-ti dieta

De regula cei care adopta o dieta lipsita de proteine animale au carente de fier, vitamina B12 si zinc.

Iar daca alegi sa nu consumi lactate exista posibilitatea sa ai nevoie si de un supliment pe baza de calciu.

Acesti nutrienti joaca un rol important in crestere si dezvoltare, in metabolism, si in producerea de energie.

Prin suplimentare vei asigura nevoile minime ale organismului fara sa-ti afectezi sanatatea.

De asemenea daca practici vreun sport Beta-alanina si creatina pot aduce beneficii majore in programul tau de exercitii.

5-Fii atent la numarul caloriilor

Este adevarat ca 90% dintre persoanele care adopta o diate vegetariana slabesc.

Dar unele alimente cum ar fi fasolea sau pastele au destul de multi carbohidrati si implicit multe calorii.

Provocarea la vegetarieni este sa obtina numarul necesar de proteine fara sa depaseasca numarul de calorii zilnice.

Exista de asemenea si persoane care nu consuma destule calorii deci implicit nu ating necesarul de nutrienti ajungand la carente destul de serioase.

 

Dupa parerea mea a fi vegetarian este mult mai dificil decat pare.

Mai ales daca rutina ta zilnica implica si o activitate fizica sustinuta.

Este nevoie de mult mai multa preocupare si mult mai mult timp de acordat alcatuirii meselor decat intr-o dieta conventionala.

Asta bineinteles daca te pretinzi un vegetarian care are grija de sanatatea lui.

Nu unul asa cum exista o gramada care se indoapa cu dulciuri procesate si alcool.

Daca ti s-a parut un articol interesant distribuie si celor din lista ta. Daca nu lasa un comentariu si spune-mi motivul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.