CE MANANC INTRE MESE?

 Tentatiile dulci, grase sau sarate apar de mai multe ori pe parcursul zilei.

Mai ales atunci cand esti foarte ocupat si ajungi sa iei pranzul la birou in fata tastaturii.

Din nefericire mancarea grasa, cea cu prea mult zahar sau sare nu ajuta organismul, care are nevoie de energie sa treaca peste o zi incarcata la serviciu.

Chiar daca pe moment iti dau starea de bine, in scurt timp va reaparea senzatia de foame si vei vrea sa mai ciugulesti ceva.

Lipsa timpului si stresul sarcinilor pe care le avem de indeplinit la locul de munca ne fac sa alegem de cele mai multe ori gresit gustarile din timpul zilei.

Din fericire daca ne dam putin silinta exista o solutie la indemana oricui.

Secretul este sa ai la indemana cateva gustari sanatoase care sa iti asigure aportul optim de nutrienti.

Sursa de vitamina E si proteine

In loc sa dai fuga la tonomat sa iei o punga de chipsuri sau biscuiti mai bine iti aduci cu tine o punga cu un mix de migdale, nuci, alune si arahide.

Toate sunt o excelenta sursa de vitamina E proteine si grasimi sanatoase.

Dintre acestea cele mai remarcate sunt migdalele .

Acestea au putine calorii, contin potasiu, calciu, magneziu si fosfor iar studiile au aratat ca pot avea beneficii majore in reducerea colesterolului.

Fructele, dulcele permis

Cea mai mare tentatie intalnita in randul celor amatori de mancat haotic este sa iei o bucata de ciocolata sau o bomboana pe post de gustare.

Dar aceeasi satisfactie o poti avea si daca apelezi la fructele proaspete sau confiate.

Astfel poti beneficia din plin de antioxidantii, vitaminele, mineralele si fibrele continute de acestea.

Acestea sunt esentiale unui stil de viata sanatos in care sistemul imunitar functioneaza fara probleme.

Atentie, chiar daca sunt o sursa excelenta de energie limiteaza-te la un fruct sau un pumn de fructe uscate daca ai probleme cu greutatea.

Proteine care te tin in forma

Chiar daca ai fost disciplinat si nu ai sarit peste micul dejun, poate aparea o tentatie nesanatoasa.

Din nou cea mai buna solutie este sa vii in intampinarea ei cu ceva sanatos si folositor pentru tine.

O sursa de proteine este solutia care sa-ti tina foamea in frau daca pauza de pranz se lasa asteptata.

Asa ca un iaurt sau o cutie de branza proaspata sunt suficiente pentru a tine nivelul glicemiei in parametri normali.

Pe langa proteine acestea contin calciu si magneziu, elemente esentiale cand vrei sa combati stresul de la serviciu.

Grasimi sanatoase

Ai ratat pauza de pranz si nu ai apucat sa mananci?

Nu trebuie sa pui mana pe telefon sa comanzi o pizza.

Tonul in suc propriu sau somonul afumat si doua felii de paine integrala iti vor aduce un plus de proteine si iti vor da si senzatia de satietate.

In plus pestele contine acizi grasi omega 3 care sunt foarte importanti in gestionarea stresului si in functionarea inimii.

Legume si humus

Legumele sunt indispensabile oricarui regim de viata sanatos.

Pe langa vitaminele si mineralele continute, fibrele lor mentin colesterolul scazut.

Asa ca poti lua cu tine felii de morcovi, ardei gras sau castravete pe care sa le mananci cu humus.

Avand in vedere ca humusul este o sursa buna de proteina vegetala, aceasta devine aproape o combinatie ideala de alimente.

Mancand in acest fel vei mentine nivelul zaharului din sange la nivel normal si pofta de dulce nu va mai aparea.

Ceea ce mananci nu iti afecteaza doar sanatatea si silueta, ci si productivitatea.

Alimenteaza-ti organismul cu energie si tine poftele la distanta cu gustarile potrivite.

Daca esti de acord cu ce am spus pana acum apasa butonul share pentru a ajuta cat mai multe persoane sa renunte la chipsuri in favoarea gustarilor sanatoase.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *