CARBOHIDRATII UAU SAU BAU-BAU ?

bread-587597_1280 Unele persoane au tendinta , urmand anumite sfaturi sa elimine complet carbohidratii din dieta.

Nu consuma nici macar fructe de teama ca acestea contin prea multi carbohidrati .

Ei considera ca atata timp cat eviti glucidele , poti manca in voie cate proteine si grasimi doresti fara a te ingrasa si fara a-ti afecta sanatatea.

Dar care este adevarul ?

Adevarul este ca hidratii de carbon sunt extraordinari pentru tine .

Cu atat mai mult sunt importanti pentru cei care se antreneaza sau presteaza munci fizice .

Singura ta ingrijorare trebuie sa fie doar sursele din care provin acesti carbohidrati .

Spilul este ca atunci cand alegi carbohidratii , sa te asiguri ca provin dintr-o sursa care contine si fibre alimentare .

Alimentele bogate in fibre sunt fantastice pentru tine .

Nudoar ca iti imbunatatesc procesul de digestie , dar iti confera si o gramada de alti nutrienti pe care nu ii gasesti in alte alimente.

Daca vei urma acest sfat nu vei avea probleme in a evita carbohidratii simpli ( rai ) .

Acestia intradevar , nu aduc beneficii organismului .

Fiind formati din una sau mai multe molecule de zahar , se descompun in timpul digestiei si ajung foarte repede in fluxul sanguin .

Astfel cresc nivelul zaharului din sange si influenteaza secretia de insulina

Zaharurile sunt prima sursa de energie pentru organism , insa orice exces este automat convertit si depozitat in  grasime corporala.

Cateva exemple de carbohidrati simpli ar fi : Zaharul  sub toate formele sale , Siropul de porumb , Fructoza , Dextroza , Glucoza , Mierea , etc .

Singura data cand sunt recomandati astfel de carbohidrati este la masa de dupa antrenament , pentru a grabi procesul de refacere .

Dar prima sursa de carbohidrati pe care trebuie sa ii folosesti trebuie sa provina din Vegetale , si Cereale integrale .

Acestia se numesc complecsi deoarece sunt formati din 3 sau mai multe molecule de zahar .

Deci digestia lor dureaza mai mult si nu cresc nivelul zaharului din sange la fel de repede.

In acelasi timp ei furnizezaza constant energia necesara intretinerii activitatilor fizice .

Asadar carbohidratii joaca un rol crucial daca vrei sa fii o persoana activa si sanatoasa .

Nivelul de energie scade dramatic daca sunt eliminati carbohidratii din dieta .

Cantitatea care trebuie ingerata difera de la un individ la altul , insa daca mergi la sala , alergi sau practici vreun sport , un minim de 4-5 g /kg corp este esential .

Daca ti-a placut articolul distribuie sa pota fi citit si de alte persoane iar daca ai ceva nelamuriri sunt aici ca sa te ajut 🙂

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *