CARBOHIDRATII DUPA ANTRENAMENT-MIT SAU REALITATE

 Toti cei care merg la sala stiu ca timpul potrivit sa consume carbohidrati este imediat dupa antrenament.

Muschii sunt ca un burete si absorb foarte repede nutrientii.

Atunci ai avea cea mai mare nevoie de ei pentru a incepe cat mai repede refacerea .

Dar este oare o solutie buna sa bagi o ciocolata, o pizza sau un suc indulcit?

Intradevar carbohidratii joaca un rol crucial in refacerea depozitului de glicogen din muschi si ficat.

Insa pentru faptul ca organismul utilizeaza glicogen in timpul sesiunilor de antrenament nu trebuie sa sari calul.

Iata cum stau lucrurile

Ce cantitate de glicogen consumi?

O persoana adulta normala stocheaza aproximativ 100 g de carbohidrati in ficat si aproximativ 400 g in muschi.

Cercetarile au aratat ca aceeasi persoana in timpul unui antrenament intens in sala consuma aproximativ 25% din glicogenul muscular.

Studii similare au demonstrat acelasi lucru si in cazul antrenamentelor de rezistenta sau HIIT.

Asa ca daca te gandesti ca dupa un antrenament de picioare cu 5 seturi de genuflexiuni cu haltera pe spate, 5 seturi pe fata, 5 seturi la presa si 5 seturi de extensii iti permit sa consumi mai mult…te cam inseli…

Carbohidratii nu sunt unica sursa de energie

Organismul foloseste pe post de combustibil impreuna cu glicogenul si grasimea stocata.

Mai ales in timpul exercitiilor de mare intensitate.

Un studiu facut in 1990 pe un grup de sportivi a aratat faptul ca in timpul sesiunilor de antrenament intens acestia au ars in medie 28% glicogen si ceva mai mult de 30% grasimi.

Organismul are nevoie in medie de 24 de ore pentru a reface cantitatea de glicogen printr-o dieta normala.

Asta insemnand fara portia de carbohidrati de dupa antrenament.

Asa ca daca stilul tau de antrenament este unul lejer si nu ai de inlocuit decat 100 g sa spunem, ai tot timpul din lume.

Vestea buna este ca nu ai neaparata nevoie de carbohidrati imediat ce ai ajuns in vestiar.

Este mai indicat sa imparti portiile de carbo de-a lungul zilei pentru a mentine nivelul de energie si pentru a nu te simti infometat.

Totusi cati carbohidrati trebuie sa consumam dupa antrenament?

Raspunsul corect este: Depinde

Depinde de constitutia corporala, de sportul practicat, de obiectivele fiecaruia, de program, etc.

Daca spre exemplu practici un sport de performanta cu doua antrenamente pe zi este clar ca trebuie sa faci o prioritate din asta si si ca trebuie sa-i consumi cat mai devreme pentru a putea fi digerati pana la urmatorul antrenament.

Daca sala este un hobby pentru tine, un consum de aproximativ 0,25-0,50g pe kg corp iti vor asigura refacerea fara probleme.

Spre exemplu daca tu cantaresti 70 de kg si ai nevoie de 35-40 g de carbohidrati, o banana poate rezolva cu succes aceasta problema.

Sper ca ti sa parut util acest articol asa ca o sa te rog sa apesi butonul share sau sa ma injuri intr-un comentariu 🙂

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *