AVANTAJELE ANTRENAMENTULUI FULL-BODY

 Diferenta la antrenamentul full-body este faptul ca incluzi toate grupele musculare la un singur antrenament fata de antrenamentul clasic unde executi 1-3 grupe de muschi pe antrenament.

Antrenamentul pe grupe este folosit de foarte mult timp in salile de culturism si fitness.

Acesta implica un volum destul de mare pentru fiecare grupa in parte insa o frecventa mai redusa a antrenamentelor.

Pe de alta parte antrenamentul full-body micsoreaza volumul pe fiecare grupa,insa creste frecventa antrenamentelor.

Acest tip de antrenament este potrivit daca vrei sa schimbi stilul si sa iesi din rutina,dar mai ales pentru cei care au un program incarcat si nu pot ajunge forte des la sala.

Iata care sunt  avantajele antrenamentului full-body

1.Arde mai bine grasimile

In studiul din josul paginii cercetatorii au descoperit ca subiectii care au executat antrenament full-body de trei ori pe saptamana au avut un consum caloric mai mare decat cei care s-au antrenat pe grupe.

Antrenamentul full-body influenteaza masa grasa din corp prin activarea genelor.

Aceasta activare este esentiala atunci cand vine vorba de crestere musculara sau arderea grasimilor.

Antrenamentul full-body prin activarea genelor,mentine procesul metabolic ridicat in fiecare muschi,acesta durand mult timp dupa terminarea sesiunii de antrenament.

Astfel organismul va arde mai multe grasimi pe parcursul zilei ca si combustibil chiar daca antrenamentul s-a terminat.

2.Creste masa musculara

In acelasi studiu mentionat mai sus antrenamentul full-body s-a dovedit mai eficient decat antrenamentul pe grupe in ceea ce priveste cresterea in masa musculara.

Motivul pentru care s-a constatat acest lucru a fost faptul ca subiectii au aratat o imbunatatire a raportului testosteron-cortizol.

Iar cu cat ai un nivel mai mare de testosteron si unul mai mic de cortizol cu atat masa musculara se dezvolta mai mult.

Prin acest lucru antrenamentul full-body maximizeaza sinteza proteica in muschi,ceea ce duce la crestere in masa musculara.

3.Creste forta

Impartind subiectii in doua grupe de forta,s-a demonstrat ca cei care foloseau cele mai mari greutati la genuflexiuni au avut cresteri mai mari in forta decat cei care se antrenau pe grupe.

Acest lucru sugereaza faptul ca oricine se antreneaza intens pe grupe poate avea parte de progrese considerabile folosind antrenamentul full-body.

De asemenea si cei incepatori pot avea parte de o crestere mai rapida folosind acest tip de antrenament.

4.Imbunatateste sanatatea

Activand genele in fiecare fibra musculara mult mai des decat la un antrenament clasic antrenamentul full-body mentine ridicat procesul metabolic,acest lucru fiind extrem de important in prevenirea afectiunilor metabolice.

Acesta este unul din principalele motive pentru care specialistii recomanda cu incredere folosirea acestui tip de antrenament.

 

Daca ti-a placut acest articol alatura-te comunitatii de pe facebook pentru a fi la curent cu noutatile sau lasa un comentariu si spune-ti parerea.

Referinte:

  1. Crewther, B. T., Heke, T. O. L., & Keogh, J. W. (2016). The effects of two equal-volume training protocols upon strength, body composition and salivary hormones in male rugby union playersBiology of Sport, 33(2), 111.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *