AFLA DACA ESTE CARDIO EFICIENT CU ADEVARAT

runners-888021_1280 Pentru majoritatea tipilor din sala , care trag de fiare sau chiar practica la nivel de concur bodybuildingul exercitiile cardio sunt ca o sperietoare .

De fapt daca stau sa ma gandesc la felul in care alearga sau se misca atunci cand executa anumite miscari , parca o vad pe mamaie Didina de la tara  🙂

Majoritatea nu au facut niciodata antrenamente cardio ,fie  pentru ca nu le place , fie pentru ca nu le gasesc benefice .

Unii dintre ei chiar cred ca exercitiile de tip cardio ii incetinesc in drumul lor spre masa musculara.

Dar sarind tot timpul peste antrenamentele cardio , este destul de greu sa-ti atingi obiectivul de a avea muschi definiti si a scapa de depozitele de grasime daca nu esti un ectomorf  cu un metabolism extrem de rapid .

Sa ma fac inteles…

Exercitiile de forta sunt numarul unu pentru arderea grasimii.

Antrenamentul de forta in toate formele sale , a fost dovedit de catre cercetatori ca mareste capacitatea organismului de a arde calorii printr-un fenomen numit EPOC (excess post-exercise oxygen consumption ).

Un alt termen cunoscut pentru acesta este efectul after-burn .

Tulburarea metabolica indusa de reactiile chimice care au loc in organismul tau cand acesta revine in starea de relaxare , ( diminuarea nivelului de acid lactic , imbunatatirea circulatiei sanguine , cresterea temperaturii corpului si cresterea consumului de oxigen ) imbunatateste metabolismul si mareste capacitatea de ardere a caloriilor fara sa afecteze foarte mult masa musculara .

Aceste reactii depind de intensitatea efortului si de metabolismul fiecaruia in parte .

In general dureaza intre 15 minute si 48 de ore ca metabolismul sa revina la starea lui de normalitate .

Iar asta este ceva extraordinar pentru cei care vor sa slabeasca sau sa-si defineasca musculatura.

Insa nu inseamna ca exercitiile cardio sunt nefolositoare .

Dar care tip de cardio este cel mai bun ?

Multi culturisti ar spune ca antrenamentele de intensitate redusa ( cum ar fi joggingul ) ar fi cele mai eficiente , pentru ca sunt aerobice si ard mai multa grasime corporala.

Cele de mare intensitate sunt considerate anaerobe deoarece consuma mai intai glucoza stocata in muschi si apoi grasimea.

Specialistii au comparat aceste doua tipuri de efort si au ajuns la concluzia ca a doua varianta , arde mai putine calorii…dar mai multa grasime corporala , fara sa afecteze masa musculara.

Astfel recomandarea mea devine destul de clara …

Antrenamentele intense cresc sensibilitatea la insulina , maresc secretia de testosteron si a hormonului de crestere fara a afecta sistemul nervos .

Cand trebuiesc facute astfel de antrenamente ?

Pai cel mai bine ar fi sa fie executate separat , nu in aceeasi zi cu antrenamentul de forta . Deci ar fi bine sa-ti  rezervi o zi pentru a executa exercitii de tip sprint , HIIT  sau ce varianta preferi tu .

Nu uita insa de tot de celelalte . Au si ele beneficiile lor asa ca nu e rau sa incluzi joggingul din cand in cand in antrenamentul tau .

Daca gasesti util acest articol te rog sa apesi butonul share , iar daca ai vreo intrebare legata de subiect mi-ar face placere sa te ajut asa ca nu ezita sa lasi un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *