ADEVARUL DESPRE PROTEINELE VEGETALE

 Cand vine vorba despre proteine multa lume ( inclusiv eu 🙂 ) se gandeste la o friptura suculenta sau la ceva preparate care contin oua .

Si asta nu este rau .

Dar ce parere ai despre sursele vegetale de proteine .

Majoritatea celor care vor sa creasca in masa musculara isi bazeaza alimentatia pe consumul de carne .

Si intradevar se dezvolta .

Dar in acelasi timp se confrunta si cu alte probleme , gen :  oboseala , balonari sau dureri articulare .

Chiar daca nu isi dau seama acestea sunt simptome frecvente pe care le acuza consumatorii inraiti de carne .

Poti renunta la carne fara sa o inlocuiesti cu o alta sursa de proteine ?

Se pare ca nu .

  • Corpul tau poate face rezerve de carbohidrati si grasimi . Insa nu si de proteine . Daca sistezi consumul de proteine musculatura ta va incepe sa se atrofieze .
  • Proteinele sunt esentiale pentru refacere . Consumand mai multe proteine nu vei capata puteri supranaturale , dar corpul tau le va folosi pentru a construi si regenera tesuturile .
  • Organismul tau se foloseste de proteine pentru a produce hormoni si pentru a initia o multime de alte reactii chimice . Daca nu consumi suficiente proteine sistemul tau imunitar si implicit sanatatea vor avea de suferit .
  • Proteinele te fac sa arati bine . Fara proteine nu numai ca nu poti sa-ti construiesti un corp atletic , dar nu poti mentine nici starea de sanatate .

Proteina din zer poate fi o solutie ?

Nu chiar… acest supliment are cateva inconveniente :

  • Nu toata lumea poate digera proteina din zer . Aceasta contine lactoza ( care este un alergen ) si cauzeaza adesea diaree si balonari .
  • Izolatul proteic din zer este foarte puternic procesat . Ceea ce afecteaza semnificativ calitatile nutritionale .
  • Vacile de la care provine laptele sunt tratate cu antibiotice . Acestea sunt transmise in lapte si implicit in materia prima din care se produce suplimentul .
  • Producatorii introduc indulcitori artificiali (acesulfam de potasiu , sucraloza ) pentru a modifica gustul nu foarte placut al pudrei de zer .

Izolatul proteic din zer este un supliment cu un gust placut si la indemana oricui in ziua de azi , dar avand in vedere punctele de mai sus te face sa te gandesti de doua ori inainte sa incepi sa il consumi .

Atunci … de ce nu consuma toata lumea proteine din plante ?

Cei mai multi ar raspunde : pentru ca nicio planta nu contine tot lantul de aminoacizi esentiali .

Ceea ce este corect .

O proteina completa trebuie sa contina toti cei 9 aminoacizi pe care organismul nu ii poate sintetiza .

Plantele contin de regula 6-8 din cei 9 aminoacizi .

Insa nu toate contin aceeasi aminoacizi .

Si nimeni nu ne impiedica sa le combinam intre ele .

De exemplu : orezul impreuna cu mazarea iti vor oferi toti cei 9 aminoacizi la aceeasi masa .

Cateva exemple de proteine care pot costitui alternative la carne :

  1. Orezul brunUn studiu recent a demonstrat ca orezul brun si proteina din zer au aceleasi beneficii in dezvoltarea musculara . In plus este mult mai ieftin si se digera mult mai usor .
  2. Mazarea – contine nivele similare de proteine / portie la fel ca si cazeina . Parte proasta este ca nu contine aminoacidul cisteina .
  3. Canepa – Proteina provine din semintele de canepa si este un derivat al canabisului . Nu te bucura inca 🙂 Contine foarte putin THC , asa ca daca vrei efect de marijuana cauta in alta parte . Contine de asemenea cantitati ridicate de acizi omega 3 .
  4. Spirulina – Se zice ca este unicul aliment care poate intretine viata fara a mai consuma altceva . Contine 65g de proteina la 100g . Are multe alte beneficii pentru sanatate .

Personal nu am renuntat la consumul de carne in favoarea vegetalelor .

Cred ca am fost conceputi de divinitate sa consumam carne .

Insa am redus semnificativ cantitatea .

Facand aceasta schimbare nu am observat modificari in ceea ce priveste forta sau constitutia corporala , desi intretin aceleasi activitati ca si inainte .

De unde concluzionez ca nu avem nevoie de o cantitate asa de mare de proteine cum se discuta pe forumuri sau prin salile de culturism .

In ceea ce priveste carnea sau produsele din lapte , dupa cum ati vazut exista si alte variante .

Decizia iti apartine .

Lasa un coment si spune tu ce fel de proteine preferi . Sau apasa butonul share daca vrei ca si alte persoane sa beneficieze de aceste informatii .

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *