5 SFATURI PENTRU HIDRATARE IN TIMPUL ANTRENAMENTULUI

 Organismul tau pierde foarte multa apa si elemente esentiale in timpul antrenamentelor.

Indiferent ca mergi la sala in fiecare zi sau alergi in parc de 3 ori pe saptamana,performantele tale vor fi diminuate daca esti deshidratat.

Pentru a evita acest lucru nu ai nevoie numai de apa pe parcursul antrenamentului ci trebuie sa te hidratezi prin mancarea potrivita sau prin aportul de electroliti.

Pentru a nu avea neplaceri iata cele 5 sfaturi pentru hidratare in timpul antrenamentului:

1.Esentialul pentru organism

Atunci cand faci efort sustinut organismul are nevoie de mai mult decat apa ca sa ramana hidratat.

Corpul tau functioneaza cu ajutorul electrolitilor si carbohidratilor care sunt carburantul principal pentru a face fata efortului.

Electrolitii(sodiu,calciu,magneziu,potasiu)sunt foarte importanti atunci cand faci miscare.

Calciul si magneziul ajuta la contractarea si relaxarea muschilor iar sodiul si potasiul ajuta apa sa ramana in echilibru in interiorul si in afara celulelor.

O mare parte din acesti electroliti se pierd in timpul efortului prin transpiratie.

Din aceasta cauza sunt recomandate bauturile cu electroliti celor care fac antrenamente foarte intense sau de lunga durata.

Pentru cei care fac miscare de placere apa este suficienta pentru hidratare.

2.Consuma fructe si legume

Tot ceea ce consumi,nu doar lichidele joaca un rol important in hidratare.

Mancarea spre exemplu reprezinta aproximativ 20% din aportul de lichide pentru organism.

Cei care se antreneaza intens cunosc cat de important este consumul optim de proteine,carbohidrati si grasimi inainte si dupa antrenament.

La fel de important este sa avem o dieta echilibrata in permanenta,in care fructele si legumele bogate in apa aduc o parte din hidratarea zilnica.

Pepenele,capsunele,ananasul,citricele,rosiile sau castravetii sunt recomandate pentru ca au un continut mare de apa,vitamine si minerale.

3.Cantareste-te inainte si dupa antrenament

In timpul antrenamentelor intese transpiram mult,iar asta este una din cauzele deshidratarii,pentru ca nu intotdeauna recuperam lichidele pierdute.

Pentru a preveni e bine sa tii cont de ce iti arata cantarul.

Asta inseamna sa te cantaresti inainte si dupa antrenament si sa tii cont ca fiecare jumatate de kg pierduta este echivalentul a 450-500 ml de apa pierduta.

Atunci cand cantarul iti arata o diferenta de 1-2 kg la sfarsitul antrenamentului, asta nu inseamna ca ai slabit…

Inseamna ca ai pierdut niste apa…iar cu cat pierzi mai multa apa cu atat mai repede se instaleaza starea de oboseala.

4.Hidrateaza-te inainte de antrenament

Este bine sa incerci sa oferi organismului suficienta apa in mod constant nu doar atunci cant faci miscare.

Un calcul simplu este sa inmultesti greutatea ta cu 30-40 ml de apa pentru a sti ce cantitate este nevoie sa consumi pe parcursul zilei.

Culoarea urinei iti poate spune foarte multe despre nivelul de hidratare al organismului.

In mod normal urina are culoarea galben deschis.

Cu cat este mai inchisa la culoare cu atat mai mare este deshidratarea organismului.

5.Evita stimulentele

Stimulentele sunt acele substante care consuma din hidratarea organismului.

Alcoolul si cofeina sunt primele pe aceasta lista deoarece sunt diuretice si fac organismul sa piadra multe fluide.

Cu alcoolul cred ca e clar pentru toata lumea insa am observat ca preworkout-urile sunt un mast la inceputul antrenamentului.

90% dintre acestea contin doze uriase de cofeina care te pacalesc cu un boost de energie,insa contribuie foarte mult la deshidratarea organismului.

Consider ca daca ai nevoie de asa ceva sa incepi antrenamentul esti destul de obosit si ar fi mai bine sa ramai acasa pentru a te reface.

Faptul ca tragi de tine nu duce cu siguranta la progrese ori la sanatate.

 

Daca ti sa parut un articol interesant aboneaza-te la newsletter sau urmareste pagina de facebook pentru a putea fi primul care citeste articolele.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *