4 SUPLIMENTE PENTRU IMBUNATATIREA SOMNULUI

 Atunci cand vine vorba de suplimente cele mai multe persoane se gandesc la faptul ca acestea le vor ajuta sa ridice greutati mai mari ori sa se antreneze mai intens.

Acest mod de gandire nu este unul gresit,insa exista si suplimente care ajuta sanatatea si care sunt folosite in afara salii sau de catre cei care nu fac sport.

Presupun ca nu mai este nevoie sa povestesc despre importanta somnului de calitate.

Cu totii stim ca pentru a se putea recupera organismul si in special musculatura este nevoie de somn. Si nimic nu poate inlocui asta.

In timpul somnului corpul si mintea ta se afla in stare de repaos,deci un somn de proasta calitate iti poate sabota sanatatea,performanta si productivitatea.

Din fericire pe piata exista diferite tipuri de suplimente care sa te ajute sa depasesti perioadele de insomnie fara a avea efecte adverse.

In continuare va voi arata care sunt cele mai importante 4 suplimente pentru imbunatatirea somnului

Magneziul

Magneziul este foarte important pentru multe procese enzimatice in organism,incluzand sinteza neurotransmitatorilor.

Desi este un mineral esential implicat in multe reactii ale organismului este totusi recunoscut ca foarte multe persoane sufera de deficienta.

Aceasta deficienta a fost asociata de catre medici cu tulburarile psihologice si de comportament cum ar fi anxietatea,agresivitatea ori stresul.

Magneziul este strans legat de acidul gamaaminobutiric(GABA),un neurotransmitator important care provoaca tulburari de somn atunci cand magneziul nu se afla in cantitate suficienta in organism.

Cercetatorii Universitatii Geneva au evidentiat o posibila corelatie intre nivelul magneziului si caitatea somnului.

Studiile acestora au aratat ca cei care aveau o concentratie mai mare de magneziu in sange aveau parte de un somn mai odihnitor si de o trezire mai usoara dimineata.

Dozele recomandate in suplimentare sunt 310-420 miligrame existand chiar si dozaje de 500 miligrame pe zi  la persoanele cu deficienta severa.

Acestea nu sunt niste doze standard si ar fi indicat ca fiecare sa-si testeze toleranta la acest supliment in functie de cum se simte.

Recomandarea de inceput ar fi 200 mg care pot fi crescute in functie de nevoi.

Ashwagandha 

Este o planta adaptogena foarte puternica care a intrat in atentia cercetatorilor datorita faptului ca oamenii cauta din ce in ce mai des variante naturale si fara efecte adverse ale medicamentelor de sinteza.

Aceasta planta antica sustine activitatea normala a hormonilor si este extrem de eficienta in starile de stres si in imbunatatirea calitatii somnului.

Nu s-au inregistrat cazuri de toxicitate  decat in cazul dozajelor foarte mari.

Cantitatea normala de administrat este de 300-500 miligrame de 1-2 ori pe zi,de preferat in timpul mesei.

Valeriana

Valeriana este o planta folosita de foarte mult timp in tratarea insomniilor si a stresului mai mult sub forma de ceaiuri insa poate fi gasita si sub forma de capsule.

Valeriana functioneaza ca un modulator al neurotransmitatorului GABA.

Studiile au demonstrat faptul ca aceasta planta reduce timpul de adormire si imbunatateste calitatea somnului.

Dozajul recomandat este de 450 mg cu o ora inainte de culcare.

Valeriana poate provoca somnolenta asa ca nu este recomandata combinarea cu alte somnifere iar daca te simti mahmur dimineata trebuie sa reduci doza.

Melatonina

Este cunoscuta ca si “hormonul intunericului” datorita rolului sau in ritmul circadian.

Acest ritm actioneaza ceasul natural al organismului mentinand nivelurile normale de hormoni si regland metabolismul.

Melatonina este unul dintre cei mai importanti hormoni prezenti in organismul uman.

Secretia acestui hormon incepe odata cu lasarea intunericului si promoveaza un somn adanc si odihnitor.

Cea mai mare cantitate de melatonina este secretata intre orele 22:00 si 02:00 asa ca daca vrei un somn de calitate ar fi bine sa te bagi in pat mai devreme.

Suplimentele cu melatonina nu influenteaza secretia naturala a organismului daca este luata in dozele prescrise.

Ba chiar din potriva este indicata persoanelor care lucreaza in ture de noapte si celor care calatoresc mult si schimba fusul orar.

Dozele recomandate difera in functie de toleranta si se situeaza intre 0,3-6 miligrame luate inainte de culcare.

Este recomandat sa incepi cu o doza mica pe care sa o cresti doar daca e nevoie.

In caz contrar daca a doua zi te simti mahmur sau ametit este nevoie sa reduci acea cantitate.

Inainte de a lua decizia ca ai nevoie de suplimente pentru imbunatatirea somnului obisnuieste-te sa iti asiguri celelalte conditii propice odihnei.

Aceste suplimente sunt de ajutor insa nu fac minuni si in nici un caz nu inlocuiesc o alimentatie si un stil de viata sanatoase.

 

Daca ti se pare un articol interesant apasa butonul share,alatura-te comunitatii pe facebook sau aboneaza-te la newsletter pentru a putea fi primul care citeste articolele pe care le scriu.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *